Thursday, December 11, 2008

bila owang nyibuk2 hal owang lain


salam aidiladha semua (walau da msuk ari ke4 arini..).dah berhabuk2 tak blog aku ni??haa...blom lagi kan..baru berdebu2 sket aje..hehehehe..alaa..tp,pe yang lennya berhabuk ngn berdebu tu eh?erm,ptg td owang2 dr kementerian kesihatan dtg fogging lagi kat kawasan perumahan aku haa...waaaa...rs mcm teruk bebenor kali ni masalah denggi kat tempat aku ni.tp abaikan psl masalah denggi tu..kali ni ak nk wat luahan perasaan tak pueh ati aku kat orang2 yang nyibuk hala orang len ni..aku da nyibuk2 gtu tak??aissssh...mana ada..aku baek tau..xpercaya cuba tanya owang kat sebelah tu...hehe...ada ke owang kat sebelah tu?? :laugh:

melalut lak aku kan3.herm,camne lar aku nak gtau ek..aku rasa sgt2 la x pueh hati ngan orang gni..bkn ape..sbb jadi kat aku la baru2 ni..udah tu time hari raya lak..huuu..aku xkisah sgt sebenaqnya bab2 nk nyibuk2 sket2 ni..tp bila orang tu da nyibuk2 psl hal keluarga aku,bila dia lak nak kontrol2 pe yang family aku leh wat..yang kitaorang xleh wat..aku naik angin gak lar..ape kes lak dia nak nyibuk2 pasal family aku??heh..aku tak nyibuk2 psl family dia pun da cukup baik tau...hah,kan aku dah gtau awai2 tadi...aku baik kn3....xda nyibuk2 psl orang...heee...

jadi..kalo korang nak nyibuk2 pasal orang len pun..berpada2 la..jgn r melampau2..da batasnya jugak..sibuk sket udahler..xpyah la smpai nk meng'kontrol'kan plak hidup orang len..memang melampau sangat ler tu....

pesanan aku kat owang tu: kontrol diri sendirik dulu wokey?

5 tindak balas yang diberi (",) on "bila owang nyibuk2 hal owang lain"

Sogoh on December 11, 2008 at 8:08 AM said...

ya betul tu...tak baik menyibuk pasal orang ni...bantu boleh...menyibuk tak boleh lah...huhu : )

d0tbl0gsp0td0tk0m on December 11, 2008 at 8:39 AM said...

biasa le tu....macam tgk cermin..... yg dalam cermin tu nampak....pd diri sendiri x nampak...huhuhuhu....

gosip gitu

ZARA MUSTAFA on December 11, 2008 at 9:07 AM said...

tulah, ada sesetengah manusia nie suka sgt sibuk hal org..kite pon x paham ape yg best sgt sibuk hal org nih..huhu

Fireroll on December 11, 2008 at 3:39 PM said...

aku pun suka menyibuk gak...

MisS AyaNG on December 11, 2008 at 8:38 PM said...

sogoh~~btol2..bantu boleh..nyibuk pun jgn la smpai jg tepi kain org kn3..hee

dotblog~~hehe..kita tgk cermin mcm canyek sntiasa je..tu xpasan..

zahirah~~~hgtu kene la kita try nyibuk2 hal owang len kan..baru tau nape :p

AG~~hehe..ak da knl ko la AG..ko mmg..haha..jgn marah ;)